Budapest – andra dagen

På tisdagen regnade det inte längre, dock var det väldigt blåsigt och kallt. Funderade först på att strunta i att åka upp på slotthöjden som vi planerat tidigare men jag är så glad att vi inte gjorde det. Det blev det coolaste/finaste vi såg!

16
Här är den kända kedjebron.

18
Som vi vandrade över. Fick lite svindel först (jag med min höjdskräck). Man såg floden genom mellanrum i bron.

20
Gustav och Sam. Fick täcka vagnen med filt för det blåste så mycket.

22
Om vi hade haft en dag till så hade jag velat gå och titta på byggnaden med de där vita spetsarna. Ett kort från bron fick räcka nu.

23
Sen tog vi linbanan upp till slottshöjden. Det roliga var att på vägen dit höll vi på att diskutera om vi verkligen skulle åka upp. En skranglig linbana med Sam, kändes inte så säkert. Sen såg vi den. Det var ju hyttar som åkte på en bana i marken.

24
Så här såg det ut. :)

32
Sen var vi uppe vid slottet. Det var så stort. Och så fint!!

31
Både jag och Gustav var riktigt peppade på att kolla runt. Det kom fram en guide och erbjöd en tur på en timme som jag jättegärna hade gått. Ville så gärna höra berättelser och lära mer om slottet. Men vi hade ju Sam och tyvärr var detta enda gången som han inte var på humör. Det blev no thanx.

26
Där uppe var det utsikt över hela staden.

25
Kolla bara.

28
Guiden som vi tackade nej till ville inte riktigt lämna oss ifred. Men han tog en bild åt oss, det var snällt.

29
Och en till på hela familjen. Tycker det är lite kul att Sam bara fick vara med genom ett par misstänksamma ögon som kikar upp.

33
Sen började jag ta bilder runt om på slottet…

34
…jag ville så gärna fånga hur fint det var. Började genast fantisera om de som bott där.

35
Så vackert.

36
Sam var glad en stund.

37
Sen blev han jättearg.

38
Jag snabbade mig att ta några sista bilder.

39
Var så glad att vi inte hade missat det. Det var så häftigt!! Men med en gråtande Sam var det bara att åka ner igen.

40
Dags att gå över floden igen. Såfort vi kom ner slutade han gråta och somnade, typiskt. Sen var han jättesnäll resten av dagen.

41
Fina utsikten nerifrån med.

42
En sista bild på slottet och Gustav får agera modell. Sam sov gott som sagt. ;)

43
Och så allra sista bilden. Var tvungen att ta en kvällsbild innan vi åkte hem.

Hejdå Budapest! Var en jättetrevlig liten semester och jag är glad att vi åkte. Fick se mycket fint, åt en massa god mat och hade det roligt och mysigt tillsammans. Får göras igen när vi kan. :)

2 comments

  1. SÅ vackert det ser ut. Det är så kul att resa med sin familj. Love it!!! Vi måste alla resa tillsammans nästa gång! :)

Kommentera

