Projekt tavelvägg (del 2)

tav1
Nu har jag gjort klart nästa tavla till tavelväggen och såhär blev den!

tav2
Började med den här tavlan. Tyckte om färgen på ramen så den lät jag vara, det var bara motivet som skulle bytas ut. Hade redan tänkt att jag ville ha en karta där men sen dess har jag haft lite svårt att hitta en som passar. Hittade snygga tryck online men de var antingen 1) för små eller 2) för dyra. Så jag bestämde mig för att försöka göra det själv.

tav3
Eftersom jag inte är någon konstnär som kan rita ut en karta, letade jag upp en bild online. Fick dela upp den på två papper eftersom jag såg att ett skulle vara alldeles för futtigt.

tav4
Sen klippte jag/skar ut. Vilket pilljobb det var, och det var öar som fick offras och alla landskanter blev väl inte direkt exakta. Men det var ju utseendet jag var ute efter, inte att använda den till att lära ut geografi.

tav6
Hade tänkt att gå och köpa ett papper som passade ramen men när jag öppnade för att mäta såg jag att bilden som fanns i hade en fin och vit bakgrund redan, bingo! Tejpade fast min mall, tog en svamp och duttade på färg.

tav7
Tills jag var klar och då tog jag bort pappret direkt innan det torkade. Blev några missöden, lite papper som fastnade så att formen försvann och så. Men jag hade räknat med att det inte skulle bli perfekt så jag var inte alltför nedstämd.

tav9
Oj, sned bild. Men den ska i alla fall hänga ovanför de två trycken jag gjorde förra veckan! Gillar att den är väldigt enkel och avskalad, det kommer finnas så mycket annat att kolla på att det blir skönt med lite enklare motiv också.

2 comments

Kommentera

