Projekt Tavelvägg (del 1)

Ett av mina nyårslöften är att jag ska få klart tavelväggen som jag tänkt fixa här hemma. Vill ha den över soffan i vardagsrummet och har tänkt mig mycket färg då rummet inte har så mycket av det annars. Tror och hoppas att det kan bli jättefint!

Har redan köpt alla ramar i olika former och storlekar och testplacerat ut dem så att jag vet hur det ska vara. Nu är jag i fasen att fylla alla med motiv och bilder. Har en vision av precis hur det ska se ut, men det är lätt att tänka ut och planera…sen måste man göra det med! Har tänkt att ta det sektion för sektion och det blir ju perfekt att skriva om mina framsteg här i nya bloggen.

Idag tog jag mig an två ramar som jag köpt med Nalle Puh motiv. Två stycken sådana här:

tavel5
Köpte de här för att jag gillade formen på ramarna, trycket är väl inte riktigt vad jag tänkt mig…

tavel1
Började med att plocka bort motiven och måla ramarna vita.

tavel2
Gjorde min egna variant av en print som jag hittade på etsy. Husen kom jag på själv, tänkte att det skulle vara lite hemmatema över de här så det passade ju bra till. Gjorde dem i photoshop (även om Gustav tjatar om att Illustrator är bättre, jaja).

tavel3
Att göra klart dem tog allra längst tid! Sen var det bara att skriva ut. Eftersom ramarna var lite bredare än en vanlig A4 så fick jag testa ut scrappapper att sätta i bakgrunden.

tavel4
Och tada! Inramat och klart. Blev jättenöjd, jag gillar egentligen inte puttinuttiga citat men det här blev precis lagom.

Då kan jag bocka av de här två från listan, skönt. :) Ska fortsätta jobba på resten av motiven och uppdaterar mina framsteg!

3 comments

  1. Det blev ju kanonbra det där! Kul med en tavelvägg och extra kul blir det ju när man är lika fyndig som dig och gör lite egna motiv. :)

Kommentera

